Sembahyang Pembakar Mazmumah


17/07/2006

 Ada satu pemberian yang maha berharga dari Zat Tuhan kepada setiap hamba yang Islam iaitu sembahyang. Mengerjakannya manusia akan terjauh daripada maksiat, kemungkaran dan kegagalan. Sembahyang adalah kebahagiaan dan kemenangan. Ia bermula dari azan dan diakhiri dengan salam dan doa.

Orang yang tidak sembahyang sebenarnya sedang bermusuh dengan Tuhan.

Di dalamnya manusia diajak bercakap-cakap dengan Maharaja alam yang merupakan Tuan Punya kepada seluruh isi dunia dan Akhirat. Maha Besar Tuhan kerana sanggup berbual dengan hamba-Nya yang hina dina dalam satu majlis upacara penyembahan yang sangat profesional, penuh kemanjaan, pengabdian dan dramatik.

Perbincangan terlalu global menjangkau seluruh dunia dan Akhirat. Fokusnya ialah perhubungan cinta dua hala antara hamba dan Tuhan yang Maha Menyintai. Sempat juga dalam tempoh lima minit itu memasuki medan perang untuk membakar semua nafsu mazmumah dan syaitan terkutuk yang sangat jahat mahu merosakan hubungan kasih cinta hamba dan Tuhan. Nafsu mahu dia yang dituhankan, dipuja, dicinta dan diperturutkan.

Namun kekuatan sembahyang dan majlis dengan Tuhan benar-benar dapat menangkisnya bahkan sampai membuahkan satu pemikiran yang agung, perasaan yang agung dan akhlak yang agung hasil sembahyang. Cinta Tuhan membuahkan cinta sesama manusia hingga kita sanggup mendoakan dan menjaminkan keselamatan bagi seluruh isi langit dan bumi dengan rahmat dan keberkatan dari Tuhan.

Sembahyang membuatkan seseorang tidak mungkin lagi mengkhianati seseorang yang lain. Tidak mungkin berkrisis dan berperang. Sembahyanglah satu-satunya kursus yang mampu membuatkan manusia menang terhadap nafsunya dan membawa kasih sayang dan pembelaan untuk manusia.

Sembahyang sungguh hebat, agung dan amat menguntungkan. Sebuah perniagaan yang cukup besar. Sebuah projek yang maha menakjubkan dan sejenis aktiviti yang dicipta Tuhan yang akan membangunkan mental, roh dan fizikal bertaraf dunia dan Akhirat hanya dalam masa yang begitu pendek.Kalaulah anda tahu erti sembahyang seperti yang Tuhan maksudkan anda tidak akan meninggalkan sembahyang buat selamanya. Bahkan tidak jemu pun kerana rindu cinta, bahagia dan berjaya. .

Post new comment

The content of this field is kept private and will not be shown publicly.

Theme by Danetsoft and Danang Probo Sayekti inspired by Maksimer